sandsacademy » Elementary School
962­ - 6­ - 5376660
info@sandsacademy.edu.jo

Elementary School

 Elementary School :
Educational section provides a distinct educational services to prepare a  believer generation  able to meet the needs of society through modern educational programs which develop thinking and creativity and employ educational technology cadres technical and administrative, qualified and trained, primary section contains thirty two divisions, learning all subjects approved by the teaching methods board in a variety of different ways changed according to needs, founded to prepare today’s students for tomorrow’s life utilizing the latest scientific methods. Our School includes 70 teacher, to develop the capabilities of teachers and to keep abreast of developments and changes that occur every day, in the educational and scientific field,the Primary Section consistently since its early beginnings used to involve parents in the educational process, this made the cooperation ” creative ” and reflected on the school ” material” and moral ” participation” by the parents.
 

Point Of Strength

  1. The use of modern technology in education.
  2. Follow-up students with low achievement and take care of them.
  3. School trips.
  4. Continuous improvement of the performance of teachers.
  5. Teamwork.
  6. The presence of sufficient number of discipline supervisors.
  7. Cooperation of Management and their support to the Department.
  8. Extracurricular activities (operetta, exhibition of Hajj Rituals , the annual bazaar, clubs, competitions, masquerade ball, a reception, honoring ceremony, volunteer charity bazaar, scientific visits).

The Area Of The Local Community

  • Detailing the role of the school board in various school activities.
  • Cooperation with parents to find amity and good in order to eliminate negative student behaviors.
  • Providing high quality health care through the disaggregation of health leadership and dealing with emergency diseases.
  • Interaction with neighboring institutions and schools by involving them in extracurricular activities

The Area Of Student Affairs

  • Improving the behavioral level of the students through the Commission guidance.
  • Detailing of the active learning and education about the learner- centered methods.
  • Installing moral values in the hearts of the Arab students through the breakdown of share life skills.
  • Showing interest in the performance of outstanding and talented students and prepare special programs for them

Available Opportunities

  1. The school is located in a privileged geographical location.
  2. Good relations with the local community.
  3. Participation in conferences and sessions of the Private Schools Association.
  4. Focus on excellence by providing qualified teachers and control the admission of students.
  5. Attractive environment which is eager to educate the children of the department.
  6. Constantly provide curriculum support activities.

المرحلة التأسيسية :

تحظى هذه المرحلة باهتمام خاص من الإدارة ويتمثل ذلك فيما يلي :

– توفير بيئة صفية مناسبة ومريحة من حيث العدد المثالي لطلبة الصف الواحد

– توفير كتب دراسية متكاملة سواء منها كتب وزارة التربية والتعليم أو الكتب المجازة الأخرى .

– توفير معلمات من حملة البكالوريوس متخصصات ومن ذوات الخبرة في تدريس هذه المرحلة .

– توفير مختبرات الحاسوب والمكتبة والمختبرات العلمية المجهزة بكامل التجهيزات الضرورية

– توفير مرافق النشاطات الأخرى مثل بركة السباحة صيفاً وشتاء واستوديو التربية الفنية واستوديو الموسيقى.

 

و تعمل الأكاديمية على تنمية مواهب الطلبة وصقلها وتوجيه إمكاناتهم نحو الاستغلال المفيد للوقت بإدماجهم بالأنشطـــة المفيــدة ضمــن خطة الأنشطة السنوية التي تتضمن:

.الأنشطة الكشفية ( فريق الكشافة والمرشدات الخاص بالأكاديمية ) .

. الأنــــشطـــــة الموسيـــقيـــة ( كـــورال الأكاديمية ) .

. الأنشطة الرياضية : كرة القدم / السلــة / السباحــة .

. نادي الشطرنج.

. الأنشطة الثقافية وتشمل نشاطات اللغة العربيـة والانجليزيـة ومشاريع علمية توجه الطلبــة نحو والبحث .

. المهارات الحاسوبية .

. الرحلات والحفلات.

. النشاطات العلمية.

كما وترنو الأكاديمية إلى تنميـة الحس الديمقراطي والـعمل الاجتماعي لدى الطلبة من خلال العديـد من الأنشطـة التي توجه الفكر لـديهم و تـستغل طاقاتهم .و ذلك من خلال نشاطـات مجلس الطلبـة أو مـن خلال تنظيم زيارات خاصة إلى دور الأيتام ودور رعاية كبار السن . إن عملية تنظيم الأنشطة تتم بمشاركة الطلبة وتهدف إلى تدريبهم علــى العمــل التعاونــي واستخلاص القرارات العادلــة الديمقراطيــة بينهم .

كما وتتطلع الأكاديمية إلى تشكيل نادٍ خاص لطلبتها يتم فيـه التواصل باستمرار وخاصــة في العطل الصيفيــة ومـع مـن يغادرنا إلى مختلف مناطق العالم عن طريق الشبكة العالمية .